zaterdag, mei 06, 2006

Aangekomen en op weg naar Koh Phangan

Hallo iedereen,

We zitten nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op onze vlucht naar Surat Thani. Vanaf daar nemen we de boot, welke weten we nog niet, naar Koh Phangan.
Het loopt allemaal wel weer anders dan dat we dachten. Dit komt omdat Edward erbij is.
Gisteren hadden we 4 uur vertraging op de vlucht van Amsterdam naar Bangkok. Dit kwam ook omdat Edward erbij is. Er was een technisch probleem met de airconditioning. Paniek, we moesten na 2 uur zitten in een bloedheet vliegtuig weer terug naar de gate. We dachten dat we nooit zouden vertrekken! Er deden verhalen de ronde dat je met China Airlines soms wel 24 uur moet wachten voordat je de nederlandse bodem verlaat... BOEOE.
Maar nee, het viel nog mee. Om half zeven 's avonds vlogen we dan toch.
Goed geslapen in het vliegtuig dankzij de pilletjes, en we kwam eigenlijk nog vrij fit om 10.00 's morgens in Bangkok aan. Het was vrij druk bij de douane, maar daarna liep alles op rolletjes. Om 12.00 uur waren we bij het hotel. We konden lekker douchen en daarna Bangkok in.
We zijn meteen naar Khaosan Road gegaan. Daar allerlei indrukken opgedaan van de vele winkeltjes en handeltjes op straat. Onze score tot nu toe: een verantwoorde hoeveelheid aanstekers, sigarettendoosjes en niet te vergeten een Gucci zonnebril. Het stickertje laten we er op zitten (gna)

Een paar van de tot nu toe onvergetelijke ervaringen: met zijn vieren in de tuktuk. Met 80 km per uur door het verkeer (in de spits). We wilden nog foto's maken, maar het volgende onvergetelijke moment diende zich al aan: Twee enorme olifanten vlak voor het hotel. Heel vreemd om die enorme beesten tussen de taxi's door te zien wandelen.
Nog zo'n moment: midden in Bangkok zwemmen, watertemperatuur 30 graden, de maan boven je (tussen de smog nog net te zien) en dan de regen op je huid voelen.
We hebben het hier heerlijk naar ons zin. Alleen jammer dat Edward erbij is, want ook vandaag hebben we weer vertraging en we weten echt niet of we uberhaupt aankomen op Koh Phangan vandaag (haha).

Tot ergens vanuit de Golf van Thailand.

2 Comments:

At zaterdag, mei 06, 2006 6:45:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jammer ,jammer,jammer.Misschien moet je Edward in Bankok laten. Hier alles op rolletjes. Veel plezier daar.

At zondag, mei 07, 2006 11:06:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Nou, nou dat was weer een heel verhaal van die kant!!! Hopelijk hebben jullie het goed naar jullie zin, hier is het ook heerlijk weer, de kinderen spelen de hele dagen buiten en zitten hier ook in het zwembad (gna gna)!!!! Marijn vertelt toch wel steeds dat zijn mama op moederdag terug komt, hij zit er toch wel vol van en mama had nog steeds niet gebeld!!! Maar vermaken doen ze zich hier heel goed hoor, dus geen zorgen. Opa en Oma hebben alles goed onder controle!!!! Ik zou zo zeggen van genieten maar weer aan die kant en tot gauw!!! Voor je het weet ben je weer terug!!! Groetjes aan Steffan, Edward en Linda!!!!!!!! Een hele fijne tijd en niet te veel drank hoor in die hete zon!! Toi toi groetjes de buurtjes!!!