vrijdag, februari 10, 2006

Ning son saam sree na hok..Singha??

Plaatjes om van te dromen..
Volgens mij heb ik niks teveel gezegd. Alleen maar mooie foto's maken we hier. We hebben nog nooit zoveel plezier gehad van onze nieuwe camera! De zonsondergangen zijn stuk voor stuk de moeite van het fotograferen waard. De ene keer overheerst zilver, dan het oosterse geel-rood, dan weer dieppaars. Je zou zeggen dat je het op een gegeven moment wel gehad hebt met dat zonnetje dat steeds gaat zwemmen (Romee) maar nee, we blijven naar onze kamer rennen om onze camera weer te halen en nog mooiere, uniekere en ongeevenaarde plaatjes te maken.
Genieten van het luie leven
Wat is dat toch verslavend, leven op zo'n resort. We wennen er echt aan, om een uur helemaal NIKS te doen. Ongekend. We wandelen naar het zwembad, nemen een duik, laten onszelf bruin bakken aan alle kanten. Decadent gewoon!
Zoals ik eerder schreef zijn we nog maar 1 x naar het strand gereden. Het is hier op Ko Lanta nogal een gedoe met vervoer en ook daardoor zijn we niet zo snel geneigd om weg te gaan. Maar goed die ene keer was al zeer memorabel.
De Piratenbar van Lanta
We werden afgezet bij ' Otto's bar' en keken onze ogen uit. Het restaurant was gemaakt van enorme boomstammen, touwen, wrakhout en wat al niet meer! Bij de bar stond een mammoet van een bank. Buiten stond een immense tafel waar je van het uitzicht op zee kon genieten. De eigenaar (otto?) vertelde dat er 6 mannen nodig waren om slechts 1 helft van het tafelblad (20 centimeter dik en minstens 3 meter lang) te vervoeren. Hij had hem ' gevonden' in de jungle van Ko Lanta en wist echt niet door wie het daar was achtergelaten.
Ook Marijn keek zijn ogen uit. Sinds deze vakantie is ie helemaal ' into' Spiderman en er hing dus ook een gigantisch web. Achtergelaten door de thaise neef van Spiderman? We wilden alle meubelen, allemaal even uniek als log, wel inladen en meenemen.
De dutchies zetten de toon
Het resort waar we zitten, ' Dream Team' genaamd, is een dorp op zich. Je hebt de eigenaardigheden van het personeel, de botheid van sommige gasten, de ontbijtrituelen enzovoort. Zo is er 1 meisje, op zich een schat van een mensje, dat zich uitput in het zeggen van ' senk joe kap koen kap' en dat dan heel snel en vaak achter elkaar. Stoapelgek wordt je er van. De big boss is een chagrijnig mens, penny wise maar pound foolish, waar het personeel echt bang voor is. Verder is er een beachbar waar ieder zijn eigen taak heeft. Er is 1 cocktailshaker, en die zetten we elke avond aan het werk. Gisteravond gingen we met zijn drieen aan de bar zitten. Voor de rest zat er dus geen kip...gezellig! Maar na een stevige cocktail zat de sfeer er bij ons in ieder geval goed in en dit leek het personeel wel aan te steken. We deden een paar rondjes mexico, waarbij Johan steeds verloor en de barman een paar keer een biertje won. Ze lieten ons de muziek uitzoeken, shaketen er op los voor de lekkerste cocktails en het werd echt helemaal gezellie!
Toen we ook nog gingen dansen keken de Thai helemaal hun ogen uit. De meisjes wilden wel meedoen maar durfden eigenlijk niet, ook niet na wat aandringen.
Het werd gewoon een full moon party, daar in die bar aan het strand. Voor me de donkere zee, boven me de sterren en de maan, muziek helemaal om me en door me heen, het was geweldig!
Ik heb er ook nog thais leren tellen, en ik geloof dat ik het wel aardig onder de knie heb?? Maar de ultieme test komt vanavond, wanneer ik de rekening moet betalen en het bedrag in het Thais wordt doorgegeven. Als ik teveel afreken, is dat mijn eigen risico ofwel het gevolg van mijn grote mond na een paar cocktails..
Dire adieu..
Hoe gezellig het ook is, toch gaan we morgen naar een andere plek. We zitten in dit resort erg ver van de bewoonde wereld af en aangezien vervoer echt lastig is voelen we ons hier toch wel een beetje ' opgesloten'. We zijn vandaag naar het dorp aan de andere kant van het eiland gereden om onder andere te internetten, een goedkope vlucht naar Bangkok te regelen en dus een andere accommodatie te boeken. Natuurlijk hebben we ook nog geshopt.. konden het niet laten. Weer prachtige panelen gekocht voor aan een muur in ons huis. Het moment waarop we het gaan ophangen komt toch al wel veel te snel dichtbij, maar ik verheug me er ook best wel op.
Vanaf morgen zitten we op het meest noordelijke puntje van Ko Lanta. We hebben geboekt voor 7 nachten, dus dit is ons laatste stekje voor we langzaam de terugreis gaan maken. De 18e vliegen we naar Bangkok. Later!!

2 Comments:

At vrijdag, februari 10, 2006 8:06:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jeemig wat een zuiplappen zijn jullie zeg, beetje stomdronken daar die meisjes in de war maken.hahaha. Jammer dat ik er niet bij ben.Ja volle maan bijna he dan krijg je dat.
En die zonsondergangen ja die wil ik allemaal zien als jullie weer thuis zijn.
Hier is nooit zon dus kan ie ook niet ondergaan.bah!
Ik ga vanavond zelf ook maar eens een cocktail maken denk ik.
Bier met wijn en ouzo en dan flink schudden.
De zwerfkat uit de buurt is inmiddels zover geadopteerd dat hij ook word toegelaten in onze
huiskamer. Is wel erg gezellie.
Tom is helemaal verliefd op dat beest, zit constant met de kat op schoot.Tja verder helemaal geen spannende dingetjes hier.
Huisje boompje beestje.Ook mooi.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie je daar een beetje opgesloten voelen.
Jullie verhalen zijn echt prachtig verder en wij volgen alles nog steeds op de voet.
xxxx Familie Kramer

 
At zaterdag, februari 11, 2006 10:59:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo lieve kinderen,
Dat heeft wel even geduurd, he, voor we weer een antwoordje konden schrijven. Het was deze week een gekkenboel met van alles en nog wat. We zitten al dagen kleine boekjes te vouwen als bijlage voor hjet grote boek. En het museum Nairac in Barneveld bestelde nog even 1200 fotokaarten voor hun winkel. Die moeten allemaal op kaart worden geplakt. Intussen bereid je moeder 5 lezingen voor de komende week en ik ga dagelijks naar Winschoten om de nieuwe kamers te schilderen. Zo blijf je wat bezig.....
Maar we genieten nog steeds van jullie prachtige avonturen en mooie , nou ja, foto's Speciaal die van de zonsondergangen zijn mooi. Maar die van die dronkaards in een Thaise bar kunnen we niet zo waarderen. Maar jullie weten gelukkig wie het zegt....... Geniet er maar van, zolang het kan. heerlijk niks doen en tot jezelf komen. Niks decadent, toch ?? gewoon doen. Straks kan het niet meer, maar dan weet je dat je het kan.
Wat fijn dat Romee en Marijn zo genieten. Zo's reis is een enorme ervaring, ook voor later, daar zijn we van overtuigd. Ze worden er een stuk wijzer van.
Morgen is het zondag. Dan gaan we het een beetje rustiger aan doen.
Alle boeken staan nu in Winschoten, ja je leest het goed. Pa heeft nu een prive bibliotheek, compleet met Boeddhabeelden van sandelhout en ander uitheemse cultuur. Als jullie thuis komen, kijk je je ogen uit.

doe allemaal de hertelijke groeten, knuffels voor de kindertjes en tot de volgende keer.

Veel liefs van mam en pap.

 

Een reactie posten

<< Home