donderdag, januari 19, 2006

Het beloofde vervolg


Jamaica in Thailand..
Ja dat restaurant op palen met dat fantastische uitzicht was echt een klein Jamaica in Thailand. De bevolking was even kleurrijk als de vlaggen. Een overjarige hippie met roze sjaaltje en grote roze bril zag zijn bier daardoor denk ik een stuk surrealistischer? Veel beschilderde lichamen.. ik viel behoorlijk uit de toon met slechts 1 tattoo..
Overleven we de middag hier?
Er zat geen enkele structuur in de bouw van het restaurant. Her en der stonden palen, er waren stukken hout van allerlei bomen van verschillende afmetingen als dwarsverbindingen tussen gezet(als er weer es iets op instorten stond ofzo) en helemaal onderaan tegen de berghelling waren een soort houten dozen gemaakt waarvan de buitenste zijkanten open waren geklapt als ramen. Shocking, daar woonden mensen! Er hing heel huiselijk een deken en een handdoek uit het ' raam'.


Afdalen naar de spelonken van het bestaan
Het onvermijdelijke gebeurde, ik moest me losrukken van het fantastische uitzicht dat de natuur ons bood (in alle opzichten) en toch echt toiletteren. Ik had het bordje naar de verdoemenis al gezien, er leidde een trap naar beneden.. en ik had nog gehoopt dat het warme weer me van heel veel vocht zou ontdoen. Maar wat moet dat moet, dus hupakee dan maar.
De ' wc' viel me nog alleszins mee moet ik zeggen.. Het was een pot zonder bril met een emmer ernaast waarmee je de boel kon doorspoelen, of eigenlijk sneller van de berg af kon laten lopen. Maar ze hadden hun best gedaan (hier en daar was zelf iets betegeld om de indruk te geven van een hygienische natte ruimte). Toen ik klaar was gunde ik me een tour door die ondergrondse wereld. Er waren paden op meerdere hoogten tegen de berghelling gemaakt. Er was een provisorische kelder, en verschillende hokjes waar enkelen van het personeel waarschijnlijk hun nachten doorbrachten.
Wat een heerlijk leven!
Als er een comfortabel bedje zou kunnen staan, tja waarom niet? Een heerlijk leven heb je dan toch eigenlijk. Onder je werk wonen, waar je eigenlijk van ' smorgens vroeg tot 's avonds laat het leven hebt waar je jaloers op zou kunnen zijn.. Een schitterend uitzicht, het heerlijkste eten, altijd mensen die het voor je klaar kunnen maken, altijd gezelschap. Het barstte er van de creatievelingen en authentieke types, zoveel was me duidelijk.
Bomen tot de zonsondergang
De ' bar' over de hele lengte van het restaurant was nog leeg toen wij arriveerden, maar vol tegen de tijd dat de zon in de zee zou zakken. Wat een atmosfeer daar, die eeuwige beweging van de zon op de achtergrond, en die dynamiek in dat restaurant. We waren trouwens wel de enige met kinderen en in tegenstelling tot elders hadden ze nauwelijks belangstelling. Het leek mij een teken dat een ieder nog erg met zichzelf bezig was, of zichzelf erg interessant vonden in ieder geval..
Het uitzicht was spectaculair en daar kun je eigenlijk alleen maar zwijgend, diep onder de indruk van genieten.
Dinner time
Mijn excuses voor de vele berichten over het eten, ik zal het nu kort houden: fantastisch. Kinderen genoten van hun rijst met nootjes.

Afscheid van de dag
Toen we in donker in de songtaew stapten, waren de kinderen opgetogen. Hoewel we bang waren dat ze zich zouden vervelen hadden ze het blijkbaar erg naar hun zin gehad. Marijn keek af en toe ook heel stoer uit over zee, als een echte piraat in zijn kraaiennest.
We hadden alweer een geweldige dag gehad.






2 Comments:

At vrijdag, januari 20, 2006 11:10:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Moi moi, hier even weer van deze kant een bericht om jullie te laten weten hoe alles hier is!! Als eerste even de complimenten voor het hele levendige schitterende verhaal wat jullie op papier zetten echt geweldig!! Zo leef ik echt in jullie situatie mee en krijg ik ongeveer een beeld van het leven daar aan die kant!!! Maar natuurlijk maak ik het liever in levende lijve mee, maar ik zou zeggen blijf ons vooral zo op de hoogte houden echt geweldig!!!!!!!!! In Marijn zijn klasje gaat alles goed! Ze praten nog regelmatig over Marijn! Verder aan de Transportbaan geen nieuws, het huis staat er nog met inboedel en al!!!!!!!!!! Nou geniet maar verder en wat ik nog steeds mis is de leuke foto's die ik van jullie ongeveer in mijn gedachten heb maar nog steeds niet heb gezien!!!!!!!!!!!!!!!
Knuffels en kusjes van deze kant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
At vrijdag, januari 20, 2006 12:05:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heerlijk, het klinkt allemaal zo relaxed en gelukkig.... super! Lekker van genieten daar met zijn vieren, ver weg van alle sores van alledag - werkt het al???

En het lekkere eten... ik kan de geuren en kleuren ook bijna weer 'ruiken', fantastisch. Blijven proberen die delicatessen want friet kun je je hele leven nog eten ;-)) Wel op de garnalen letten hè

Hier, in de regen, alles 'easy': Ik ben weer wat beter ter been en Daniel begint al te kletsen tegen zijn Nijntjes-mobiele! Hij groeit als kool, een fijnproever net als zijn ouders....

Heel veel plezier! Dikke knuffel van Silf, Eyal en van Daniel die jullie missen en aan je denken.

 

Een reactie posten

<< Home