zaterdag, januari 28, 2006

Een gevarieerde dag in Chiang Mai

De was gedaan
Jippie, de was is schoon, droog en gevouwen.. En het allermooiste is: ik heb het zelf niet gedaan!! Het eerste dat we vanmorgen deden was alle was van de afgelopen dagen verzamelen, een ' laundry service' opzoeken en de hele boel gedumpt. Kosten voor het wassen van 3 kilo was: 80 Baht, das nog geen 2 euro...Heeeeeeeeeeerlijk!
Wandelen langs Moon Muang
Dat is de backpackersstraat van Chiang Mai. Overal internet, 7-elevens, reisbureautjes en barretjes.. En na een tijdje lopen herkende ik ineens de bar, waar ik voor het eerst van mijn leven Thaise Whisky heb gedronken. Dat was 6 jaar geleden met mijn ouders. Kostte toen geloof ik 25 baht, een glas hennesee(hoe schrijf je dat) was toen 80 baht. Wij deden het met de alcohol uit de thaise whisky, smaakte prima!!
Een koud bad
We hebben zowaar een hotel MET zwembad, en 's avonds als het licht uit is en je hebt verder geen idee, dan is dat reuze aanlokkelijk. Maar we weten inmiddels beter. Het water is zo ijskoud, en ligt de hele dag beschut en in de schaduw van het hotel, dat er echt niet in te zwemmen valt. Een alternatief voor de hitte in de stad biedt het niet echt.
Tickets naar Bangkok
Het had wat voeten in aarde, maar we hebben tickets voor de vlucht op woensdag naar Bangkok. We komen daar rond 13.oo uur aan, mooie tijd om Johan dan ook op te pikken. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag broertje!!
We hebben geen visa geregeld, dat doen we wel op het vliegveld. Ook een trip naar Lampang regelen heeft geen zin, of tenminste: de bus is er sneller en kost ongeveer 65 baht per persoon. Op het reisbureau zeiden ze nog: daar gaan bijna geen toeristen heen. En dus vragen ze dan maar liefst 1200 baht voor een ritje. Beetje jammer.
Het vertrouwde gezicht van Ronald..
Tegen het eind van de middag wilden we naar de plek van de Nachtbazaar. Vandaar zouden we ook gemakkelijk naar de straat kunnen lopen, waar ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar een parade langs zou komen, met draken enzo.
Maar eerst gingen we op bezoek bij Ronald.Mac Donald. De M van de Mac zegt Marijn altijd dat ie thuis is, daar staat de M van zijn naam zomaar ineens in Thailand, in plaats van bovenop de reclamepaal van ons industrieterrein in Winschoten....
Nou ja, dan ook maar de vertrouwde smaak proeven van hete french fries, fried chicken en de cheeseburger.
Kruip door sluip door over de nachtmarkt
We hadden nog de illusie dat we konden gaan shoppen met de kids, maar het was geen doen. Dus zijn we via de wat opener eetmarkt weggevlucht en vanaf daar naar de paradestraat
Marijn een beetje ziek..
De parade zou pas om tien uur beginnen. En Marijn was ' een beetje ziek', oftewel een beetje aan de race (wij nu allemaal). Dan toch maar huiswaarts. Maar niet voordat we ingebroken hadden bij wat leek op een genodigdenfeest voor het nieuwjaar bij een government gebouw (wat voor werd ons niet duidelijk). We hebben het op film staan. Er klonk jingplingjank muziek en er werd naar hartelust gebarbequed. Marijn en Romee zou het allemaal een (gebraden) worst zijn, ze wilden naar huis, in bad en in 1 bed.
Papa en mama weer aan de boemel
We durven het af en toe, naast het hotel even wat drinken of internetten en dan vlug weer kijken naar de kids. Ik heb ook al een cocktail op! (80 baht, is 1 euro 80)
Ze slapen nu als roosjes. Tot morgen, dan foto's en verhalen van een tempel.

2 Comments:

At zaterdag, januari 28, 2006 8:00:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo jullie daar.

Leuk man die foto's en heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben daar. Het ziet er allemaal erg gezellig uit en zo klinkt het ook. Ook leuk dat jullie weer dingen terug herkennen.
En Marijn dus ook haha.
Hier heeft het vannacht 9 graden gevroren. (kunnen jullie je vast niet voorstellen) Vanmiddag was de ijsbaan voor het eerst open en hebben we de hele middag geschaats.Met een lekker zonnetje erbij en geen wind was het echt zalig weer. Daarna lekker met de voeten bij de kachel en warme chocolademelk erbij. Oerhollands dus.
Nou hopelijk zijn jullie snel weer van de race af.
Wij volgen nog steeds alles op de voet hier.
Liefs Bert Erna en Tom.

At woensdag, februari 08, 2006 3:31:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Leuk die verhalen misschien hebben hebben wij volgende week wel iets leuks te melden......... of zullen we maar gewoon wachten tot je weer terug bent? Het is natuurlijk ook niet leuk om tijdens je vakantie aan je werk herinnerd te worden.