maandag, januari 23, 2006

Verrassingen

Kata blijkt leuker dan we dachten
Vanmorgen zijn we vanwege het mindere weer (twas 'koud', 25 graden...;) weer naar Kata gegaan. Ik moest een fax sturen, anders zou ik geen kandidaat meer zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen (tsja) en we moesten een High-speed internetverbinding zien te vinden om toch eens wat foto's te kunnen downloaden.
Kata kent twee stranden, dat wisten we al. Maar dat het ook twee centra had wisten we niet. Het andere centrum waar we nog nooit geweest waren had nog veel leukere cafe's, winkeltjes en restaurants, dus we waren helemaal blij.
Boodschappen doen in de hitte
Tegen twaalven werd het pas weer echt heet hier, en op dat moment liepen wij natuurlijk te doen wat geen thai in zijn hoofd haalt: kinderen meeslepen in je zoektocht naar nuttige zaken, zoals dat internetcafe, maar ook een geheugenkaart voor de Canon, luiers, en een spidermanpoppetje..Af en toe zaten ze met zijn tweeen in de buggy (toch gauw 30 kilo dat je voort moet zien te duwen over de nogal oneffen stoepen hier..), we hadden geen water en het was een misvatting dat het vast niet ver lopen was van het ene centrum naar het andere... Maar ja je ziet wel weer leuke dingen onderweg. Zoals een travelagency die trips naar Jame Bonds islands aanbiedt.
Een nieuwe Steve Martini
Steffan en ik houden een leeswedstrijd. Hij is bezig in de Da Vinci Code en ik verslind Steve Martini's. Ik ben begonnen met een nieuwe, 5 dagen geleden geloof ik, en toen was hij al op pagina 150 en had dus een voorsprong. Ik moest 80 bladzijden meer lezen om de wedstrijd te winnen. U spreekt nu met de winnaar. Ik heb vanmorgen een nieuwe gescoord bij het enige boekwinkeltje hier en ook hiermee ga ik alsnog op mijn sloffen winnen (grijns).
Een Hi-speed internetcafe
We vonden er 1 en ziedaar, het resultaat is zichtbaar. Op dit moment ben ik in mijn eentje in Kata achtergebleven om de site in datzelfde internetcafe verder op te leuken met beelden. We hebben nu de smaak te pakken. Steffan is terug met Marijn en Romee, per aircon taxi naar het Resort. En dat doet maar.
Een voorproefje op de souveniers
We konden het niet laten, we hebben onze rugzak alvast verzwaard met de eerste souveniers. Van het tripje naar Phi Phi, gisteren, hebben we reuze leuke kitscherige bordjes (met houders) met onze foto's er op overgehouden. Ze staan nu te pronken op de hotelkamer. Maar vanmiddag kochten we hier bij een kraampje een prachtig handgemaakt boedha relief, waar we meteen weg van waren. Helemaal ingepakt in kranten en tape, moeten de drie delen het overleven tot Winschoten..
En nog een verrassing
Maar die kwam niet hier in Kata, maar gisteravond per telefoon in onze hotelkamer.. Ik bleek een prijs te hebben gewonnen door een simpel enqueteformuliertje in te hebben gevuld. We waren helemaal door het dolle heen, het is namelijk echt een heel leuke prijs. Maar we gaan nog niet verklappen wat het is, bepaalde lezers van deze site zullen het binnen nu en 18 maanden zeker aan den lijve ondervinden. Woensdag mogen we de prijs gaan ophalen in een luxe hotel in Patong, waar we worden gefeteerd op een feestelijk ontbijt (jaja). Misschien dat we dan een tipje van de sluier oplichten.

12 Comments:

At maandag, januari 23, 2006 3:49:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo Lieffies,
Gefeliciteerd met jullie prijs.... En jullie hebben al de hoofdprijs..:-) met jullie verblijf daar!!
Heel leuk om de foto's te zien van die lekkere toetjes van de kids, Ik mis ze wel hoor!!! Willen jullie voortaan voor de foto misschien in ieder geval een lange broek en sjaal omdoen?? Zoals jullie hoorde is het hier -8 graden en dan die blote benen van julie..brrrr
Nou geniet er lekker van geef de kids een lekkere smok van ons en jullie natuurlijk ook een knuffel!!
We zijn heeeel benieuwd naar alle andere foto's en de filmpjes natuurlijk. Tot horenss xxx

 
At dinsdag, januari 24, 2006 9:40:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zo nou word het toch echt wel interessant met al die mooie foto's!!!!! Wel heel leuk om jullie even weer te zien, net of jullie vlakbij zijn. Toch wel onvoorstelbaar daar aan de andere kant!!! Maar het is ook werkelijk een paradijs!!! Zou wel heel graag bij jullie willen komen!! Hartstikke leuk ook die lekkere snoetjes van de kinderen lijken ook zeer tevreden, doe ze een dikke pakkerd van ons en tot het volgende verhaal maar weer en foto's natuurlijk!!!!!

 
At dinsdag, januari 24, 2006 9:52:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Je maakt ons toch wel heel nieuwsgierig hoor!! Met al dat spannende nieuws!! Maar we zullen ons best doen om te kijken wat het is!!! Het allerbeste dan maar en geniet er van!!!!!! Tot horens!! Groetjes Harma

 
At dinsdag, januari 24, 2006 11:46:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo daar,

Ja het klinkt zeer goed, keep it up. Bij ons begint het ook weer allemaal zeer te kriebelen. Lise gaat na haar eindexamen ook naar Thailand. 3 weken, Tessa opzoeken, zonder kids!! Is dat een luxe or what, ze heeft al geboekt.
Hier gaat alles zo z'n gangetje. Berber is druk aan het wennen op school, ze vind het erg leuk en ze is volgende week donderdag jarig!!!! Erg leuk. Ik ben met van alles en nog wat bezig, altijd goed. We zijn ook druk met meezingers bezig met het koor. Helaas is het combo al een tijdje niet voltallig, maar ik heb geduld. Al ben ik wat zat van geduld, ha ha. Ik mis je wel nichtje maar ik weet dat je heeeerlijk aan het genieten bent en dat is een leuke gedachte. Ik stop want mijn poepie dochter wil graag een spelletje op de kompjoeter. xxx, ah Tinke wordt ook wakker. Doeiiiiiiiii xxx nichie

 
At dinsdag, januari 24, 2006 6:55:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

vertel,vertel,vertel

opa ben

 
At dinsdag, januari 24, 2006 8:46:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

hoi alida!!
geweldig man jullie reis naar thailand! zo lang naar uitgekeken en dan is het nu echt!
fijn dat de kinderen het zo goed doen en ze zien er goed uit. leuk om romee eens te zien, had r al lang niet gezien!
ik lees lekker mee en doe inspiratie op! ik ga nl in juli ook 3 weken naar thailand om tessa op te zoeken.
tessa zit nu op koh lipe trouwens.
veel plezier en groetjes aan steffan, marijn en romee!

 
At dinsdag, januari 24, 2006 8:58:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

He hallo, super om jullie verslagen te lezen (Sandra had ons een linkje doorgestuurd). Als ik niet met een Juf getrouwd was dan had ik alvast 6 weken vrij gevraagd voor de kinderen volgend jaar .....

Groeten van Geert, Astrid, Joost en van Marloes speciaal voor Marijn natuurlijk uit Oosterbeek

 
At woensdag, januari 25, 2006 10:10:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Alida alles is geregeld !!!!!!!!

Dus lekker doorgaan met vacantie vieren.


Opa Ben

 
At woensdag, januari 25, 2006 2:44:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi allemaal!
Wat een fantastische verhalen en mooie foto's! Ben jaloers op de temperaturen: hier hadden we vanochtend dikke ijzel, veel ongelukken en de bus naar Veendam reed langzaam, en je weet hoe ik ben in het verkeer...

Maar goed, verder is alles prima: mijn trouwjurk is binnen!! Ben er super bij mee en verder vertel ik er lekker niets over!

Ben benieuwd naar jullie prijs, ik snap er nu nog niets van!

Verder heb ik weinig te vertellen. Terwijl jullie allemaal spannende en leuke dingen meemaken, lijkt het leven hier altijd maar wat stil te staan. Is natuurlijk niet zo, maar ja, tochtjes met een superdeluxe speedboat etc. zit er nu nog even niet in, maar wie weet op de huwelijksreis.

Veel plezier verder!!

Groetjes Miriam

 
At woensdag, januari 25, 2006 6:32:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hee familie.

Ja joepie foto's erbij. Errug leuk hoor om te zien. En jullie hebben al lekker verkleurde smoeltjes.
Even het laatste nieuws vanuut grunnen; cafe Krikke is te koop. (Zullen wij het kopen Alida?)Hoeven we nooit meer uit te gaan staan we elke avond samen achter onze eigen bar haha.
Vanmiddag ben ik naar tattoo Simon geweest en ik heb nu een beetje een stout elfje op mijn schouderblad die met me meevliegt in dit mooie leven.( het leven is mooi jong maar je moet het wel zien willen)
Ook vandaag stond Bert zijn vader in de krant het is 50 jaar geleden dat hij Nederlands kampioen schaatsen was, een halve eeuw. Tis wat.
Nou dat was het wel weer voor vandaag, jullie zijn ver weg van onze wereld.
Enjoy...
xxxxxx Erna

 
At woensdag, januari 25, 2006 8:41:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

He hallo,
Mooi om jullie verhalen elke keer te lezen en wat is het daar mooi!!
Zo te zien hebben jullie het erg naar de zin daar.
Hier gaat alles goed. Marrit is verslingerd aan school en wil de weekenden liever overslaan! (wij niet!)verder weinig nieuws hier.
Heeeel veeel plezier verder en ik lees wel weer wat jullie nog meer beleven. Dikke kus voor jullie allemaal!
Groetjes van Lydia, Jip en Marrit.

 
At woensdag, januari 25, 2006 10:42:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

hoi, we vinden het een erg mooie site en vinden het erg leuk dat we jullie reis kunnen volgen zo. Erg mooie foto's allemaal en mooie uitspraken van Marijn. De vriendjes en vriendinnetjes van Romee op Hummelstee missen haar wel hoor.

Groetjes van kinderdagverblijf Hummelstee en het Vossenhol.

 

Een reactie posten

<< Home